Chez Mazilique

Mergem maine la mare?

“Am o idee. Don’t say no! Mergem maine la mare?”, i-am scris lui D. Turns out ca ideea a fost chiar foarte buna (yeah, I’m full of those, mai ales cand vine vorba de luat lumea-n cap).
In acest caz particular, bilele albe s-au marcat cu: vremea insorita, plaja pustie, pestele proaspat de la Popasul Pescarilor, cocktailurile de la Manarola si seara de la Ibis.

***

Prima data am fost la Popasul Pescarilor in 2005, pe cand era o cherhana mica, cu doar cateva mese, bine ascunsa de drumul principal, asezata dupa o cale ferata, fix pe malul marii, pe o plaja pustie. Sase ani mai tarziu (nu prea ma dau in vant dupa mers la mare la noi, mai ales in sezon, asa ca vizitele mele sunt destul de rare) am descoperit un loc de cateva ori mai mare, cu zeci de mese si sute de oameni. Mancarea tot buna, dar in plin sezon asteptai mult si bine pana-ti primeai farfuria cu peste sau sticla de vin, asa ca trebuia sa-ti calculezi in avans comanda.
Insa de data asta am fost luata prin surprindere de o servire prietenoasa, recomandari bine-venite si oameni simpatici, de la care am aflat ca restaurantul e deschis in tot timpul anului, ca sezonul calcanului mai tine pana la inceputul lui mai, pentru ca pana la jumatatea lui iulie va fi prohibitie (so hurry up!) si ca mai bine incerc un Aligote demisec decat vinul extra-brut pe care-l aveam eu in gand.
Marea mea curiozitate era insa de unde-si iau pestele. “Ca doar nu pescuiti voi dorada“, le zic eu. Ce-i drept, atunci cand e cerere, sunt cateva feluri de peste pe care le iau de la Metro (dorada si biban, de exemplu), dar pe restul le pescuiesc singuri, din Marea Neagra. La Mangalia au un pescador pentru pestele mare, iar pe cei mici – cum au fost guvizii tavaliti prin malai prin care i-am mancat – ii prind pescarii lor chiar acolo, asa ca tot timpul au peste proaspat.
Prin urmare ne-am umplut masa cu hamsii crocante, calcan la plita si guvizi prinsi chiar in acea dimineata. Doua carafe de Aligote mai tarziu – un vin de masa usurel si aromat – si duminica mea era deja mult mai frumoasa.
Aligote, sos de usturoi, sos de ardei iute (‘genocid’, pentru cunoscatori ;-), hamsii si mamaliga
Calcan si guvizi
Trei minusuri am gasit la Popasul Pescarilor – (1) fumul de tigara care invaluia carciuma (terasa nu s-a deschis inca), (2) lipsa unui POS (prin urmare a trebuit sa extindem plimbarea pana-n Mangalia, in cautarea unui bancomat) si (3) muzica de “sfarsit de nunta”, cum i-a zis D., adica o combinatie de Talisman si alte tristeti. Da’ eu n-am o problema sa trec peste toate astea atunci cand am mamaliga si usturoi la discretie. Moldoveanca ftw!

***

Si pentru ca s-a lasat seara, ne-am intors in Constanta just in time for cocktail hour and dessert, la Manarola
Pair Me
Lynchburg Lemonade
Moscow Mule
Merita mentionat ca tortul casei avea o crema de bezea (!), iar lista de cocktailuri merita explorata pe indelete. Motiv suficient cat sa mai trag o fuga la Constanta si cu alte ocazii. In plus, n-am apucat sa mananc paella cu fructe de mare (si, de altfel, nimic de pe meniul de mancare – asta se intampla daca exagerezi cu mamaliga si usturoi la pranz :-))
(mai multe poze frumoase de la Manarola puteti vedea pe Visuell, aici)
***

Seara s-a incheiat cu un soundtrack Arctic Monkeys la hotelul Ibis, strategic asezat pe buza plajei Modern, unde, pe masura ce ma apropii de Bucuresti, mi se pare o idee tot mai buna sa ma intorc. Mda. Cam da.

1. Alex says:

Bravo. Eu am fost vara trecuta la popas si … scump, mediocru, lent. Maybe next time. Ma bucur ca ai mers in Portul Tomis. Eu merg si iarna.

2. @alex – pai da, nici eu nu prea ma asteptam. asa ca am fost placut surprinsa la popas, pana la urma :-)

3. Anonymous says:

mi-e un dooor de mareee,ca nici nu stiu de ce-am citit postarea asta, a da…pt ca mi-e un dooor de mareee
    mada

Popular posts

Insta Moments

• 4 idei de salată cu ton. link in profil
  • Told her she's not allowed on the couch 🙄
  • Slowly coming along and slowly falling more and more in love • #newhome #workinprogress
  • (very) hot #honey in the making
  • Quick & easy #tuna #sandwiches, link in profile
  • and not a single fuck was given today
  • gone fishing #dnd
  • Sharp and crunch - a bunch of #hassleback potatoes, hand sliced and carefully seasoned - #f52grams #f52sharp
  • try not to cry over spilt #tomatosauce • low and slow